Professional Diploma in UX Design

Fanny Truijens

Portfolio recente UX opdrachten

Een selectie uit een aantal recente UX opdrachten met de focus op conversieverhoging, verbeteren gebruiksvriendelijkheid en modernisatie

Mobile Mockup Mathmos Lava lamps

Redesign homepage Mathmos Lava lamps

Desktop, tablet & mobile design
Tools: Figma

Redesign van de homepage van Mathmos Lava Lamps met als doel het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid, conversieverhoging en het aanpassen van het visuele design.
 

  • Visuele hiërarchie toegepast (8pt grid)
  • Menu items opnieuw geordend
  • Social Proof elementen toegevoegd
  • Verbeteren zichtbaarheid winkelwagen
  • Visual Design
  • Huisstijl integratie
  • Prototyping
  • Call To Action button meer zichtbaar gemaakt
Mockup Mathmos
Mobile Mockup Mathmos Lava lamps

Redesign Self Service Portaal

Desktop, tablet & mobile design
Material Design / Angular applicatie

Doel
Redesign van het Self Service Portaal met als doel het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid, conversieverhoging, het integreren van de nieuwe huisstijl en het verminderen van de druk op de telefonische klantenservice.

UX proces

  • Usability Testing met 12 personen
  • Stakeholder interviews
  • Competitor Audit
  • Analytics insights
  • Ik heb een Affinity Diagram gebruikt om alle resultaten uit het vooronderzoek te ordenen in logische groepen
  • De uitkomsten van de Affinity Diagram heb ik verwerkt in een Customer Journey Map, zodat ik per scherm duidelijk had welke pijnpunten ik per scherm moest aanpakken
  • Samen met de Product Owner en Stakeholders heb ik een Moodboard en een Inspiration Board uitgewerkt
  • Op basis van alle verzamelde input ben ik begonnen met het uitwerken van een Low Fidelity Prototype. Het was niet nodig een Styleguide uit te werken, omdat ik reeds een Design System had gemaakt waaruit ik bestaande componenten kon gebruiken
  • Na feedback is het design uiteindelijk uitgewerkt in een High Fidelity Prototype en afgeleverd aan het Development Team

Samenwerking
Tijdens het UX proces heb ik veel samengewerkt met de Product Owner en diverse Stakeholders. Het Self Service Portaal van Monuta raakt namelijk diverse belanghebbenden waaronder de afdeling uitvaart (uitvaartwensen, voorgesprek aanvragen), de afdeling verzekeren (gegevens zelf kunnen aanpassen, verzekering verlagen of verhogen, gezinslid toevoegen) en de afdeling holding (inspiratie, open over afscheid).

Mockup Self Service Portaal
Mockup Gegevens Self Service Portaal

Re-design salesfunnel

Desktop, tablet & mobile
Material Design / Angular

 

Re-design van de verzekeringsfunnel met als doel het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid, conversieverhoging en het integreren van de nieuwe huisstijl van Monuta.
 

  • Usability onderzoek
  • Gebruiksvriendelijkheid verbeteren
  • Visuele hiërarchie toegepast (8pt grid)
  • Visual Design
  • Integratie huisstijl en Design System
  • Prototyping
  • Conversieverhoging
  • Design handoff Development Team
Mockup Landingspagina Salesfunnel
Mobile Mockups Salesfunnel

Redesign Uitvaartwensen applicatie

Desktop, tablet & mobile
Material Design / Angular applicatie
Tools: Figma, Adobe XD

Redesign van de applicatie waarmee gebruikers uitvaartwensen kunnen vastleggen met als doel conversieverhoging, integratie van de nieuwe huisstijl en het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid.
 

  • Usability onderzoek waarbij stakeholders live konden meekijken om aantekeningen te maken
  • Competitive Benchmark audit
  • User Interviews
  • Affinity Diagram
  • Customer Journey Map
  • Low-, Medium- en High-Prototyping
  • Visual Design
  • Visuele hiërarchie toegepast (8pt grid)
  • Integratie nieuwe huisstijl op basis van een uitgewerkt Design System
  • Design handoff Development Team
Desktop Mockup Uitvaartwensen
Mobile Mockup Uitvaarwensen

Redesign pagina’s Monuta.nl

Desktop, tablet & mobile design
Tools: Figma & Adobe XD

Doel
Redesign van diverse pagina’s met als doel het integreren van de nieuwe huisstijl, conversieverhoging en het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid.

Ik had voorafgaand aan dit project reeds een Design System uitgewerkt, waardoor ik tijdens dit UX proces bestaande componenten kon hergebruiken.

UX Proces

  • Usability testing met 8 personen
  • UX research (Mouseflow, Hotjar, Google Analytics
  • UX Audit op basis van User Experience vuistregels
  • De resultaten uit het vooronderzoek zijn verwerkt in een Affinity Diagram
  • Customer Journey Map
  • Low-, Medium- en High Fidelity Prototyping
  • Developer Handoff
Mockup Homepage
Mobile Mockup Homepage
Fanny Truijens
info@fannytruijens.nl
0621865277
KvK 86940740
BTW NL004329717B42
Logo Fanny Truijens

© 2022 - 2023 Fanny Truijens UX/UI Designer · Alle rechten voorbehouden.