Fanny Truijens
Tovert een glimlach op het gezicht van je klant door het ontwerpen van optimale klantreizen
- Ruime ervaring met UX onderzoek, UX Design èn Visual Design
- Commercieel inzicht met focus op conversieverhoging
- 40+ gebruiksvriendelijke en converterende projecten ontworpen
- Scherp op alles en ik ken de overtuigingsprincipes die nodig zijn om jouw gebruiker te laten doen wat jij wil

Over mij, over jou, over ons
Deze pagina gaat dan wel over mij, maar eigenlijk over jou. Over ons. Daar is goed over nagedacht, want dat is precies wat ik doe als UX-designer: waardevolle gebruikservaringen uitdenken en ontwerpen. Je komt ze vast zelf weleens tegen, van die websites waar je eindeloos verdwaalt of waar je lichtelijk in paniek raakt omdat er na je bestelling een error verschijnt, terwijl je geld allang is afgeschreven. Dat kan anders. Dat móet anders.
Hi, ik ben Fanny Truijens en ik help je je online doelgroep om te toveren tot converterende klanten — door een optimale online klantreis te ontwerpen. Niet op basis van gevoel en op wat er alleen maar mooi uitziet, maar met de gouden UX-vuistregels, input vanuit gebruikers en m’n opleidingen als uitgangspunt. Twijfelen we ergens over? Dan draaien we een A/B-test, want cijfers spreken voor zich. Over cijfers gesproken…
- 5 jaar ervaring als UX-designer
- 40+ gebruiksvriendelijke en converterende projecten ontworpen
- ontwerpt optimale klantreizen met 2 certificaten behaald aan UX Design Institute op zak
Test, test…
Testen deed ik al heel wat in mijn leven. Ik begon op m’n 18e aan Multimedia Design aan de HAN. Toen overleed mijn vader en stopte ik met school om te gaan werken. Dat was het ook niet helemaal — ik wilde meer leren en volgde de opleiding Commerciële Economie. Weer had het leven iets anders voor me in petto: het was crisis en een passende baan vinden was moeilijker dan apps, sites of webwinkels ontwerpen waarbij de bezoeker intuïtief aanvoelt waar te kijken en klikken. Mijn liefde voor het neerzetten van online platformen die het beste vindbaar zijn, het beste informeren, tot de meeste leads leiden en beter verkopen dan een McDrive die ik al ontmoette tijdens Multimedia Design kwam volop terug. Bij Monuta vond ik m’n plek — daar mocht ik de functie UX-designer helemaal zelf uitdenken én uitvoeren.
Blijven ontwikkelen
Als UX-designer ben je gebaat bij afwisseling. Bij telkens iets nieuws ontwerpen en andere projecten tot leven laten komen, allemaal door de ogen van de gebruiker. Zo blijf ik nieuwe kennis die ik graag opdoe — ik ben zo iemand die het leuk vindt om in mijn vrije tijd alles te leren en te lezen over UX-design — toepassen. Daarom maak ik nu ook als freelancer effectieve ontwerpen die gebruikers écht helpen. Van het eerste onderzoek tot de laatste test. Van de salesfunnel tot je applicatie en van je dankpagina tot de inhoud. Ik ben scherp op alles en ken de overtuigingsprincipes die nodig zijn om jouw gebruiker te laten doen wat jij wil.
Een gemakkelijk te gebruiken ontwerp dat voor je klant werkt én je bedrijf laat groeien
Samen brengen we je uitdaging in kaart. Daarna voer ik een uitvoerig UX-onderzoek uit en verzamel ik kwantitatieve en kwalitatieve data. Die data is goud waard: het is de basis voor de aandachtspunten per scherm. Of beter gezegd: daarmee voorkom je grove fouten (en daarmee kosten) en zorgen we voor een design dat converteert. Je krijgt een prototype en we testen met gebruikers of het echt zo goed werkt als uitgedacht. Na de feedback uit de testronde ligt er een definitief visual design klaar, waarmee de developers de optimale klantreis levend maken.
Liever alleen een uitgebreide scan op UX-vuistregels en een concreet UX-adviesrapport ontvangen, dus zonder design? Ook dat kan. Want waardevolle gebruikservaringen komen niet alleen terug in m’n ontwerpen — ook in mijn service.

Zij gingen je al voor…
“Nieuwsgierig, doortastend en verfrissend, zo zou ik het werk van Fanny als UX-designer omschrijven. Ze kan makkelijk schakelen tussen de verwachting van de eindklant en de wens van de opdrachtgever. Ze vraagt goed door, komt proactief met verbetervoorstellen die soms verder gaan dan haar opdracht én heeft een gave om complexe materie eenvoudiger te maken aan de hand van design. Over haar werk is Fanny super serieus, maar in het proces vooral ook erg grappig. Heel fijn om mee samen te werken.”
“Met Fanny heb ik bij meerdere projecten samengewerkt vanuit mijn functie als eindverantwoordelijke voor het Online Delivery Team van Monuta. Fanny kenmerkt zich als een enthousiaste resultaatgerichte professional die vakkennis, betrokkenheid en communicatieve vaardigheden combineert voor een optimaal resultaat. Ze schakelt gemakkelijk tussen marketeers en het development team en draait moeiteloos mee met de Agile werkwijze. Bovenal heb ik altijd met veel plezier met haar samengewerkt.”
“Als digital strateeg heb ik altijd heel goed kunnen samenwerken met Fanny. Het is vanuit marketing perspectief heel fijn als je een ux designer hebt die snapt wat je wil bereiken en gespecialiseerd is in het ontwerpen van goede gebruikerservaringen. Fanny is goed in staat om ook echt in de huid van de gebruiker te kruipen en op basis van die inzichten met verbetervoorstellen te komen. Voorstellen die niet alleen gebaseerd zijn op conventionele website ontwerp maar die vooral kijken naar wat voor de gebruiker het meeste voordeel oplevert zonder dat het ten nadelen is van de business. Fanny kan goed laveren tussen de business behoefte aan de ene kant en de technische ICT kennis aan de andere kant. UX onderzoek weet ze goed te leiden en ik heb ervaren dat respondenten zich op hun gemak voelen en makkelijk (gevoelige) problemen waar ze tegenaan lopen tijdens het onderzoek op tafel leggen. Ook het analyseren van onderzoeksresultaten en dit vertalen naar concrete designvoorstellen is iets wat Fanny uitermate goed beheerst. Al met al heb ik altijd met veel plezier samengewerkt met Fanny door haar collegialiteit maar zeker ook door haak vakinhoudelijke kennis.”
Wil ook jij je klanten de allerbeste online ervaring bieden?
Zin in meer aanvragen, leads, conversies dankzij briljante ervaringen voor klanten? Neem dan contact met me op, dan bekijken we hoe we onze samenwerking vormgeven! Liever eerst lezen wat anderen over samenwerken met mij zeggen? Bekijk dan de recensies.


© 2022 - 2023 Fanny Truijens UX/UI Designer · Alle rechten voorbehouden.